Капаро или не?

89 2023-05-04T08:16:43.000000Z
Сподели:

  👍Нищо не е на всяка цена!👎
Ето какво ми се случи вчера - за първи път отказах да изпълня вече приета поръчка. Една комуникация, която се влоши от страна на клиента, защото казах че съм планирала поръчката да е готова 2 седмици преди датата на събитието им. Това се оказа не достатъчно време за реакция, в случай че нещо не й хареса или не е както трябва! Тези притеснения ми бяха повторени неколкократно. Опитах да успокоя дамата, че всичко ще е наред, че работя с много внимание и прецизност, че не съм имала случай да има проблем с нещата, които изработвам, но тя продължи да проявява несигурност и да ексалира напрежение в комуникацията. Накрая след като няколко пъти се извиних, прие да ме"изчака" до планираната дата.

В мен обаче се появи една несигурност към тази дама, а както повечето знаете аз работя на доверие. В този случай реших, че е необходимо за моя сигурност да поискам капаро! Тя неколкократно отказа, с доводи от рода на "искам да видя поне едно нещо изработено и тогава", "ами ако изобщо не ми го изпратите, ще изгоря и с парите", "от ваша страна нямам нищо сигурно" и още, и още. Предложих й да издам фактура за капарото, което е стандартна практика за всички търговски дружества, но ... отговорът отново беше същият. 🙄

Всичко, което изработвам е ръчно, отнема много време и труд, и основно е изработено напълно персонализирано! Когато са ме питали дали искам капаро, винаги съм казвала на моите клиенти, че това не ми е практика и за мен е важно да си имаме взаимно доверие - те, че ще им изработя уговореното, а аз че ще си го вземат :) За мен доверието лежи в основата на ръчната изработка и в моята работа. Често се случва да правя напълно нов дизайн и тема за поръчка на клиент, които те няма как да видят предварително. Доверието е това, което ми дава свобода на работа и вдъхновение да правя нещата, които след това харесвате и цените. Благодарна съм за него на всички, вие ме крепите и поддържате да продължавам напред❤️

И така, след като дамата ясно ми показа, че чувства несигурност в това дали ще хареса нещата, които ще й изработя (поръчани по конкретен модел, който тя избра) и дали изобщо ще й ги изпратя !?😳, аз се почувствах ... не знам как да го опиша, но най-лесното е обидена и притеснена. Как да работя в този случай? След като й споделих как се чувствам и предложих да не се тормозим повече и да потърси друго място, където ще получи сигурност. Не мога да опиша колко изтощена се чувствам днес от цялата комуникация с нея, която продължи цяла вечер и до късно вечерта. Накрая дамата реши, че все пак иска да й изработя нещата и ще прати капаро! И аз бях готова да се извиня отново и да приема да довърша работата си. Но в мен остана едно силно неприятно чувство, което остана дори и след като преспах. Как ще изработя нещата на детенцето с тази тежест в гърдите? Аз винаги влагам любов и позитивна енергия в работата си и мисля, че си личи!

И ето тук дойде моментът, в който осъзнах, че НИЩО НЕ Е НА ВСЯКА ЦЕНА! И така, благодарих на дамата и отказах да продължа работа с нея. Правилно или не, възможно е и аз да съм сгрешила някъде по пътя, но за мен това беше необходимото решение. Всяко друго, щеше да бъде в разрез с принците ми, разбиранията ми за работа и комуникация с вас! Благодаря на всички, които отделихте време да изчетете моите вълнения :) Капаро или не? Какво е вашето мнение?☺️❤️  

Сподели:
АВТОР
Артелина 5.00
305 21 1515 1
Последно онлайн: преди час